Raport o stanie dostępności

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Nazwa i adres podmiotu publicznego

Biblioteka Publiczna Gminy Turośl, ul. Akacjowa 2, 18-525 Turośl

Numer identyfikacyjny REGON

00092672000000

Stan w dniu 01.01.2021 r.

Termin przekazania: do 31.03.2021 r.

Dane kontaktowe E-mail sekretariatu podmiotu

biblioteka@turosl.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

biblioteka@turosl.pl

Telefon kontaktowy

862786271

Data

2021-03-19

Miejscowość

Turośl

Lokalizacja siedziby podmiotu Województwo

WOJ. PODLASKIE Powiat

Powiat kolneński Gmina

Turośl (gmina wiejska)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:

[ X ] 2) wojewody

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:

3

  1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?

 

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:

1

  1. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?

[ X ] W części budynków tak, w części nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:

1

  1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?

[ X ] NIE

  1. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?

[ X ] TAK

  1. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?

[ X ] NIE

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

W siedzibie głównej oraz na filiach znajdują się dzwonki dla osób niepełnosprawnych, w celu zakomunikowania swojej obecności. W siedzibie głównej znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, toaleta oraz wyznaczone miejsce parkingowe.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

  1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

Liczba stron:                                                   2

Liczba aplikacji:                                              0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

ID a11y-url                                        bpgturosl.pl

ID ally-status                                    [ X ] Zgodna

ID a11y-data-sporzadzenie                2015-10-22

 

bip.bp.ug.turosl.wrotapodlasia.pl

[ X]Zgodna

2014-09-23

  1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności

Liczba stron:                                                   0

Liczba aplikacji:                                              0

Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami :

-możliwość powiększania wielkości liter w treści artykułów całej strony,

-możliwość przechodzenia między elementami strony za pomocą klawisza TAB,

-podświetlania elementów nawigacyjnych (tzw. focus) ułatwiającego osobom niedowidzącym korzystanie z witryny

-na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
  2. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
  3. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
  4. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości

SMS, MMS lub komunikatorów internetowych                                                          [ X ] NIE

  1. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów

internetowych                                                                                                           [ X ] NIE

  1. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
  2. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub

aplikacje (tłumaczenie online)                                                                                  [ X ] NIE

  1. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty [ X ] NIE
  2. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ x ] NIE

 

  1. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ X ] NIE

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:

2

  1. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
  2. tekstu odczytywalnego maszynowo?

[ X ] NIE

  1. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

[ X ] NIE

  1. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

[ X ] NIE

  1. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. - na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

[ X ] NIE

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

  1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?

[ X ] NIE

  1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

[ X ] NIE

  1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?

[ X ] NIE

  1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?

[ X ] NIE

Udostępniający: Biblioteka Publiczna Gminy Turośl

Wytwarzający/odpowiadający: redaktor

Data wytworzenia: 2021-03-31

Wprowadzający: Adam Lewandowski

Data modyfikacji: 2021-04-09

Opublikował: Adam Lewandowski

Data publikacji: 2021-04-09